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L’Indien

L’Indien

Half studio rats, half live shamans: the Baron rétif & Concepcion Pérez duo makes music that refuses to chose between dreaming or dancing, exploring or relaxing.

Here’s the spa retreat program: siphoning jazz’s simple interventions, the sound’s nature, the playful bottles and the first loops. Turn swing into swag. Research funk cuttings, slow down with dub sorcery breathing, plugin in electronics –the one with wires, and weave a carpet on wich the patterns will be as rap-like as they are exotic.
Having released three records on Musique Large (Débruit, Fulgeance…), a couple rap beats (Rocé, Coeff) and some remixes (their latests is on Laurent Garnier’s new EP), L’indien shows up unexpectedly on parisian label Heavenly Sweetness.

References:
L’indien has wide ears: from Herbie Hancock to Mndsgn, from Mount Kimbie to Yussef Lateef, from the Maytals to Madlib, from Serge Gainsbourg to Thee Oh Sees, from Ahmad Jamal to Kutmah, from Larry Heard to Al Green.

Quotes:
“Aquatic or aerial, their instrumentals maliciously defy gravity laws.” (David Commeillas, Vibrations)
“Slowed down house, soft-funk: Baron Rétif & Concepcion Pérez timeshifts a new thrill to the musical instant.” (Matthieu Conquet, France Culture)
“It’s like house music or funk, but on codeine, screwed ‘n chopped by Houston producers. The oscillators core shifts between dub and hip-hop.” (Radio Nova)
“As long as we didn’t meet him: we don’t know who he is. L’indien comes when he wants, we can’t call him: he’s the one calling. L’indien is the strangely familiar, the unadeltered freedom, freedom to do nothing or to sail through the cosmos.”

Moitié studio-rats, moitié live-vaudous, le duo Baron Rétif & Concepción Pérez fait une musique qui n’a pas choisi entre rêver et danser, explorer et se relaxer.
Au programme de la thalasso: siphonner au jazz l’intervention simple, la nature du son, les bouteilles ludiques, les premières boucles. Changer le swing en swag. Chercher à bouturer le funk, ralentir avec le souffle de sorcier dub, brancher l’électronique, celle avec des fils, tisser un tapis sur lequel les motifs seront exotiques et rap à la fois.

Après trois disques chez Musique Large (Débruit, Fulgeance…), une paire de prods de rap (pour Rocé, Coeff) et quelques remixs (le dernier en date sur le nouvel EP de Laurent Garnier), L’Indien débarque par surprise sur le label parisien Heavenly Sweetness.

References:
L’Indien écoute de tout, de Herbie Hancock à Mndsgn, de Mount Kimbie à Yussef Lateef, des Maytals à Madlib, de Gainsbourg à Thee Oh Sees, de Ahmad Jamal à Kutmah, de Larry Heard à Al Green…

Auparavant, ils ont dit:
« Aquatiques ou aériens, leurs instrumentaux défient malicieusement les lois de la pesanteur. » (David Commeillas, Vibrations)
« House au ralenti, Funk mou; Baron Rétif & Concepción Perez redonnent un suspens à l’instant musical par le
décalage temporel. » (Matthieu Conquet, France Culture)
« On dirait de la house music ou de la funk, mais sous codéine, screwed and chopped par des producteurs de
Houston. Le coeur de l’oscillateur balance entre le dub et le hip-hop. » (Radio Nova)

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