One of the only two vocal jazz albums that the Blue Note label ever recorded during Alfred lion reign’s– and a haunting batch of tracks from a young Sheila Jordan! The style here is quite different than that of Jordan’s later, more experimental records — and this early session shows her as an extremely talented young vocalist, with a unique approach that adds a sparkling modernist touch to standards tunes — yet which still keeps things in a relatively more straightforward fashion. There’s a great mixing of older and newer visions in the set — not just in Jordan’s vocals, but also in the small combo backing by the trio of the subtle Barry Galbraith on guitar, Steve Swallow on bass, and Denzil Best on drums. Possibly because of her originality, Sheila Jordan would not record again for over a dozen years, making this highly recommended set quite historic. (courtesy of www.dustygroove.com and www.allmusic.com)
L’un des deux seuls albums de jazz vocal que le label Blue Note ai jamais enregistré sous la direction de Alfred Lion – et une fantastique serie de reprise d’une jeune Sheila Jordan! Le style ici est tout à fait différent de celui de ses disques posterieurs, plus expérimentales – et ce début de carrière la présente comme une jeune chanteuse très talentueuse , avec une approche unique qui ajoute une touche moderniste à des standards du jazz- tout en conservant une certaine simplicité. Il y a un grand mélange des visions anciennes et nouvelles dans cet album – et pas seulement dans la voix de Jordan, mais aussi dans le jeux de son trio du subtile Barry Galbraith à la guitare, Steve Swallow à la basse, et Denzil Bestà la batterie. Peut-être à cause de son originalité, Sheila Jordan n’enregistrera pas à nouveau pendant plus d’une douzaine d’années, ce qui fait de ce disque un album recommandé mais aussi historique. (D’après www.dustygroove.com et www.allmusic.com)