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Oblique

Oblique

One of Bobby Hutcherson’s greatest records ever – and a session that never got released at the time! The album’s an excellent quartet session, one that’s very much in the best spirit of Bobby’s great Happenings album on Blue Note – and it features a similar group that includes Hutcherson on vibes, Herbie Hancock on piano, Albert Stinson on bass, and Joe Chambers, one of Hutcherson’s best accompanists from the 60s, on drums. The format’s a bit more modal than Happenings – and the set features 6 wonderful little tracks that mix together the “new thing” sound of earlier Hutcherson Blue Notes, with some of the nascent soulfulness that started creeping into his work at the end of the 60s. The album was recorded in 1967, but only first issued in Japan in at the end of the 70s – and then later in the US, and even then only briefly – but we’d still rank the set as one of Bobby’s best for Blue Note! Titles include “Til Then”, “Mr Joy”, “Subtle Neptune”, and “Theme From Blow Up”. (courtesy of www.dustygroove.com)

Un des plus grands enregistrements de Bobby Hutcherson – et une séance qui ne est jamais sorti à l’époque! L’album est une excellente session en quartet, qui est dans l’ esprit des meilleurs moment de Bobby sur Blue Note – Il y dispose ici d’un groupe similaire qui comprend Hutcherson au vibraphone, Herbie Hancock au piano, Albert Stinson à la basse et Joe Chambers (l’un des meilleurs accompagnateurs d’Hutcherson des 60’s) à la batterie. Le format est un peu plus modal qu’”Happenings” – et l’ensemble dispose de 6 belles pistes qui mélangent la New Thing fougueuses des précédents albums à la sensibilité soulfull qui s’insinue  dans son travail à partir de la fin des années 60 . L’album a été enregistré en 1967, mais est sorti seulement au  Japon à la fin des années 70 – puis plus tard aux États-Unis, et encore très brièvement. Pour finir, nous pouvons aisément classer cet album  comme l’un des meilleurs Bobby pour Blue Note  (courtesy of www.dustygroove.com)

 

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